İncirli Tuzlu-Karamelli Bundt Kek

2Antalya’dan bildiriyorum. Harika bir bayram geçiriyoruz. Antalya’yı her mevsim çok seviyorum ama sanırım en güzel olduğu dönem bu dönem. Hava bunaltmıyor, neredeyse serin,deniz çoğunlukla çarşaf gibi ve her zamanki gibi ılık.. Hayatta pıt diye bir anda girebileceğiniz , hiç üşümediğiniz nadir denizlerden biri Antalya’nın denizi.. Açıkçası ben böylesini çok seviyorum 🙂

1Tatilde vakit bulmuşken sizinle paylaşmak istediğim tariflere de dokunma fırsatım olacak diye heyecan yaptım. Sırada bekleyenlerden ‘İncirlik Karamelli Bundt Kek’ tarifini aslında ağız sulandırıcı ev yapımı karamel fotoğrafları ile birlikte paylaşabilmek istiyordum ama karamel yapımını ayrıntıları ile anlatacağım blog yazımı daha sonra paylaşmak zorunda kalacağım. Çünkü aceleden hiç fotoğraf çekememiştim. Karamel tarifi de bir defa daha buluşmamıza vesile olucak diye düşünüp, kendimi üzmüyorum 🙂

Gelelim kek tarifine.. Aslında şeker dengesi herkesin kendi ağız tadına göre değişebilecek bir tarif  bu. Çünkü hem içi hem dışı karamelli ve karamelin de çok tatlı olduğunu düşünürseniz kekin şekeri bazılarına göre çok gelebilir. Bu açıdan karamel ayarını kendi ağız tadınıza göre yapmanızı tavsiye ediyorum.

Kek için,

  • 285 gr tereyağı (oda sıcaklığında) + biraz da kek kalıbınızı yağlamak için
  • 3 cup un + biraz da kek kalıbını unlamak için
  • 10 gr kabartma tozu
  • 6 büyük yumurta
  • 200 gr beyaz şeker
  • 200 gr esmer şeker
  • 1 tbsp vanilya aroması
  • 200 ml krema
  • 1 tsp tuz
  • 1/2 cup karamel sosu (biraz koyu kıvamlı olmasını tavsiye ederim)

Üzeri için;

  • 1/2 cup karemel sosu
  • 4 adet taze incir
  • Birkaç nane yaprağı

Fırınınızı 175 C’ye ayarlayın. Kek kalıbınızı yağlayın ve unlayın. Un, kabartma tozu ve tuzu bir kaba eleyin, karıştırın ve bir kenera ayırın. Ardından tereyağını ve şekerleri mikserle tamamen pürüzsüz olana kadar yaklaşık 3 dk çırpın. Ardından yumurtaları birer birer tereyağ şeker karışımına ekleyerek birbirleri ile tamamen karışına kadar çırpmaya devam edin. Ardından unlu karşımı sıvı karışıma 3 partide yavaş yavaş ekleyin ve iyice karıştırmaya devam edin. Son olarak kremayı ve vanilya aromasını ekleyin ve karışım pürüzsüz olana kadar karıştırın.

Karışımın 3/4’ünü kek kalıbınıza alın ve kek için ayırdığınız karamelinizi kek hamurunun arasına dökün. Bir kaşık yardımı ile karameli kek hamuruna çok hafif daldırın ve karamelin kek hamurunun içine dağılmasını sağlayın. Ardından kek karışımının kalanını da kek kalıbınıza ekleyin. Keki yaklaşık 60-70 dk pişirin. Çok eski bir yöntemdir ve genelde herkes bilir ama hatırlatmakta fayda var. Fırınların pişirme performansları birbirinden farklı olabildiği için keklerin pişme süreleri fırından fırına farklılık gösterebiliyor. Bu açıdan temiz bıçak testi her zaman benim de uyguladığım en güvenilir yoldur. Kekinizin piştiğini düşündüğünüzde kekiniz fırındayken dikkatlice temiz bir bıçağı kekinizin içerisine sokun  ve bıçak tamamen tertemiz çıkıyorsa kekiniz pişmiş demektir. Bu keke özelinde biraz karamel,  bıçağınızı kirletebilir ama bu ayırt edilebiliyor 🙂

Kekinizi fırından alın ve 10 dk kadar kalıpta dinlendirin. Ardından keki kalıbınızdan çıkarın ve daha kek ılıkken kalan karamelinizi kekinizin üstüne tamamen kaplayacak şekilde dökün. İncirleri keskin bir bıçakla 4’e bölün ve kekinizin üzerine dizin. Ben aralarına her zamanki gibi nane yaprakları da kondurdum 🙂

3Servisi ise kekten büyükçe bir dilim, yanına 1 dilim incir ve 1 top ev yapımı vanilyalı dondurma ile yaptım. Arkadaşlarımız bayıldı 🙂

Karamel tarifini de en kısa sürede sizinle paylaşabilmeyi istiyorum. Güzel fotoğraflarla hazırlanıyor olacağım 🙂

Sevgiyle, mutlulukla geçen harika bir bayram diliyorum!

