Portakal Curd Kreması

IMG_1122Yediğimde yummm işte bu dediğim lezzet! Limon curd ü de çok severim fakat portakallı tarif aklımı başımdan aldı. Portakalı çok fazla severim zaten. Ağzınızda bıraktığı hissi tarif edecek olursam portakallı bir pamuk yiyiyormuş hissi oluyor. Hafif ve leziz! Siz de benim gibi kış aylarında portakal delisi oluyorsanız bu kremaya bayılıcaksınız.

IMG_1123

Portakal curd ü uyum sağlayacağını düşündüğünüz hemen her tarifle uygulayabilirsiniz. Kek, pankek, tart, pie, kuplar, dondurma, ekler, pastalar, çikolatalar aklınıza ne geliyorsa krema olarak üstlerine ya da dolgu kreması olarak ya da pastalarınızın ara kreması olarak  istediğiniz her tatlı uyumlu bir şekilde kullanabilirsiniz.. p.s: Ben bu leziz kremayı çikolatalı, portakallı bir tart yaptım ve dolgu kreması olarak kullandım 🙂

  • 3 büyük yumurta
  • 2 büyük yumurta sarısı
  • 1/2 cup şeker
  • 1/4 cup taze sıkılmış portakal suyu
  • 1 büyük portakal kabuğu rendesi
  • 2 tablespoon taze sıkılmış limon suyu
  • 1 limon kabuğunun rendesi
  • 115 gr tereyağı

Yumurta, yumurta sarısı ve şekeri bir sos tenceresi içerisinde iyice karıştırın. Ardından limon ve portakal kabuğu rendesi ve taze sıkılmış sularını yumurta şeker karışımına ekleyin ve iyice karıştırın. Ardından orta-kısık ateş üzerine sos tencerenizi koyun ve tahta bir kaşıkla koyu bir kıvam elde edene dek karıştırın. Koyulaşma süresinin yaklaşık 10-12 dk sürmesi gerekecektir. Koyulaşan kremayı ateşten alın ve tereyağını ekleyerek homojen bir karışım olana dek karıştırın. Ardından kremayı ince telli bir süzgeç ile plastik bir kap içerisine süzün (Limon ve portakal kabuklarını sos içerisinde seviyorsanız sosu süzmeniz gerekmeyebilir fakat ben açıkçası kabuksuz, pürüzsüz bir kremayı tercih ediyorum) Ilıyan kremanızı bir cam kavanoza alın ve dilediğiniz zaman kullanın. 1 haftaya kadar buzdolabında tazeliğini koruyacaktır.

Yorum bırakın