Lavantalı Madeleine

IMG_4751Bir süredir yine işten güçten bloğumdan uzak kaldım ama inanın kalbim burada. Bazen ofiste çaktırmadan girip bloğuma baktığımı itiraf etmeliyim 🙂 bir 5 dk da olsa hayal kuruyorum, bir sonraki pişirdiğim ne olmalı diye. Kafamda onlarca farklı fikir, zamanla hepsini deneyeceğim biliyorum. Uzun süredir yapmakla yapmamak arasında kaldığım bir tarifi şimdi paylaşacağım. Lavantaları baharatçıdan alalı belki 6 ay oldu. Fikir hoşuma gidiyor, lavantalı bir şeyler pişirme, kokusunun sütle ya da hamurla buluşması beni heyecanlandırıyordu ama bir türlü cesaret edememiştim. Zamanla ilgili biraz sıkıntınız da olunca yaptığınız her şey iyi olsun istiyorsunuz, zamanımı doğru tarif için kullanmalıyım hissi bastırıyor. Bazen fotoğraflar iyi olmuyor ona bile bozuluyorum 🙂 hayatta üzüleceğimiz şeyler böyle sudan sebepler olsun değil mi, hemen geçsin gitsin 🙂

IMG_47762 post önce Pierre Herme’nin klasik bir madaleine tarifini paylaşmıştım. Şimdi paylacağım fotoğraflardaki madeleinlerr ise yine aynı tarif ile hazırlandı ama yalnızca tereyağını lavanta kokulu tereyağı ile değiştirdim. Kokulu tereyağının yapımı ise çok kolay!

100 gr lavanta kokulu tereyağı elde etmek;

  • 175 gr tereyağ
  • 7 çorba kaşığı lavanta

Tereyağını eritip ateşten alın ve içerisine lavanataları ekleyip üzerini kapatarak 15 dk kadar demlenmesini bekleyin. Ardından ince telli bir süzgeç yardımı ile lavantalı tereyağını süzün. Aromanın iyice yağa geçmesi için süzme işleminde lavantalara bir kaşık yardımı ile bastırın. Lavanta yağı sünger gibi emdiği için 175 gr tereyağından ancak 100 gr kadar kokulu tereyağı çıkıyor ancak tarif için gerekli yağ miktarı az kalırsa biraz daha yağ eritip kokulu yağa ekleyebilirsiniz. Tüm bu trikleri nereden öğrendin derseniz, adres cafe fernando :)Ben madaleine yapmaya bayılıyorum. O yüzden birden fazla halini de denedim lavantalıya ulaşana kadar. Limonlu-çikolatalı-fındıklı madaleine ve matcha çaylı madaleine daha önce denediğim diğer madeleine tariflerinden bazıları. Hepsi şahane oldu, fotoğraflarını instagram/@fundacakes den inceleyebilirsiniz 🙂 Teknikse hep aynı, baz tarife birşeyler ekliyorum.

IMG_4757IMG_4780Tarif bahsettiğim gibi 2 önceki postta var ama sizin için yeniden burada da yer veriyorum.

Umarım siz de pişirirken bu zarif çöreklerden çok zevk alırsınız!

Kalıp ise amazon.com’dan 😉

  • 100 gr un
  • 3 gr kabartma tozu
  • 100 gr tereyağ (erimiş)
  • 2 büyük boy yumurta
  • 120 gr pudra şekeri
  • 1 tablespoon vanilya özütü

Yumurta ve şekeri 5 dk kadar yüksek-orta hızda karışım puf puf olana kadar çırpın. Ardından unu ve kabartma tozunu ekleyin. Son olarak erişimiş tereyağını ve vanilyayı  ekleyin ve karıştırın. Karışımı en az 4 saat mümkünse 1 gün buzdolabında dinlendirin.

Fırını 240 C’ye ayarlayın.

Madeleine kalıplarınızı önce yağlayın, ardından unlayın. Madeleine hamurundan , madeleine kalıplarının yaklaşık 2/3 ü dolacak şekilde kalıba pay edin.

Fırının ısısını 220 C’ye düşürün ve madeleineleri 7-8 dk pişirin. Çörekleri kalıpta 2 dk kadar dinlendirin ve kalıptan çıkrarak tel bir tepsiye alarak tamamen soğumalarını bekleyin.

Sevgiyle!

Bir Yanıt Bırakın

